BLOG JE ZRUŠEN.

POKUD TI BUDU CHYBĚT, NAJDEŠ MĚ NA NOVÉM MÍSTĚ :)

NOVÝ BLOG

Eurovíkend: Benátky 13. - 16. 6. 2014

24. června 2014 v 10:30 | Amaya |  Cestuji
Ahojky!
Jelikož jsem zaznamenala, že byste rádi viděli nějaké fotky z Benátek (Italských ne nad Jizerou :D ) rozhodla jsem se udělat takový malinký cestovatelský článeček, tak snad se Vám bude líbit a bude na vás dýchat prostředí Benátek aspoň prostřednictvím fotek.

Pátek 13. 6.

Hned brzo ráno jsme odjížděli z Brna od hotelu Grand směr Itálie. Vyjížděli jsme nějak kolem 6 hodiny ráno. S maminkou jsme dostali přiděleny posledních 5 sedadel na zadku autobusu, takže jsme se měly více než královsky, jelikož jsme se mohly bezproblému natáhnout a spát.
Do Itálie, do města Duina, kde jsme navštívili stejnojmenný hrad. Na hradě byli k vidění jak interiér majitelů, ale taky sbírka strunných hudebních nástrojů. Ale zrovna v patře, kde jich bylo nejvíce, tak se konalo nějaké setkání, což nás velice mrzelo.

Hrad Duino od vstupní brány
zhřícenina starého a původního hradu Duino, leží přímo naproti nového

hrad Duino z jiné strany s mojí maličkostí ^^

Odjeli jsme z Duina a zamířili na zámek Miramare, který je stavěn v podobném stylu jako Hluboká nad Vltavou nebo Lednice. Prošli jsme si celý zámek a zde se mi líbilo, že v každé místnosti měli informační tabuli s popisem té místnosti ve 3 jazycích (nebo 4? Teď si nejsem jistá) což v Duinu nebylo a prošli jsme si hrad jen tak, že jsem ani nevěděli co je co, kdo byl návštěva a kdo panovník a tak.

Zámek Miramare a opět moje maličkost (abych pořád nestála za foťákem já :D)

pohled na přístav od vchodu do Miramare

Jediná část nezničené zahrady, která procházela rekonstrukcí :(

Z Miramare jsme zamířili do Lido di Jesolo, kde jsme byli ubytovaní.

Sobota 14. 6.

Tento den jsme strávily u moře, jelikož bylo krásně a já byla bílá jak stěna, takže jsem chtěla trošku chytit barvu.
Kolem půl 4 se začali honit mraky, takže jsme s mámou zamířily na oběd, na pravou italskou pizzu a někdy kolem půl 5 celou noc lilo jak z konve.

Neděle 15.6.

Třetího dne jsme ráno po snídani vyrazili autobusem do přístavu Punta Sabbioni odkud jsme vypluli do samotných Benátek. Počasí nám přálo, bylo mírně pod mrakem, sem tam sluníčko, žádný pařák, nádherné počasí, ideální na prohlídku památek.
Lodí jsme dorazili na náměstí Svatého Marka, kde jsme si prohlédli z venku Dóžecí dům, katedrálu Sv. Marka, kterou jsme s mámou poté navštívily i zvlášť a také jsme vyjely výtahem do St. Mark Campanile neboli věže, která má 5 zvonů a zrovna jsme se trefily v dobu, kdy zvonilo všech 5 zvonů. Řeknu vám, měla jsem pěkně nahnáno, bála jsem se, že ty zvony se utrhnou a spadnou, jelikož ty trámy, na kterých visely úplně pod jejich vahou a zvoněním praskaly až mi to trhlalo uši.
Po rozchodu jsme si dali sraz a nasedli do místní "šaliny" (vaporette jako oni tomu říkají, pro cizince mají nápis Waterbus, což mě celkem rozesmálo) a vydali jsme se po Grand Canale skoro až na jeho konec, kde jsme vystoupili, prošli se uličkami k mostu Rialto a dále pokračovali zpátky na náměstí svatého Marka. Cestou od Rialta jsme s mámou potkaly značku Kiko a jelikož nám průvodkyně zase dala rozchod, vrátily jsme se tam a co jsme nakoupily jste viděly v tomto článku a videu.
Po rozchodu jsme se dostavili k naší lodi a odjeli zpátky do přístavu Punta Sabbione a autobusem do hotelu, kde jsme se jenom převlékly a šly na večeři do místní restaurace na pravé pasta. Po jídle jsme ještě nakoupily v místním marketu suvenýry typu alkohol, sušenky a těstoviny a vše pracně odtáhly na hotel, kde jsme se musely sbalit (a narvat někam ty nakoupené dárky :D ) a padly do postele vyčerpáním.

Dóžecí palác

katedrála Sv. Marka taktéž v rekonstrukci, ach jo :(

Campanile a Dóžecí palác

Celkem v Benátkách je 360 gondol, na kterých se za určitý poplatek můžete svést

Dokonce jsme našly obchůdek s karnevalovými maskami, připadla jsem si jak dítě v hračkářství! Nádhera!

Nejznámější most Rialto, ty obloučky jsou obchůdky ^^

Pondělí 16.6.

Poslední den jsme odjeli po snídani opět do Punta Sabbione, nalodili se a odjeli na ostrov Murano, které patří k Benátkám. Byli sem "vyhnáni" skláři, jelikož Benátky bývali dřevěné, díky sklářským pecím hrozilo vyhoření, proto se přesunuli na nedaleký ostrov.
Zde jsme navštívili sklářskou dílnu a viděli mistra skláře přímo v akci. Vytvořil krásnou váhu a labuť. Po prohlídce jsme se odebrali na loď a odjeli na další ostrov, Burano, který je známý díky barevným domečkům, které si výrazně namalovali rybáři, aby prý z dálky už poznali svůj dům. Navíc Burano je ostrov krajkářů, kteří krajku háčkují, nikoliv paličkují. Zde jsem si koupila sukni, kterou jsem vám ve videu ukazovala.

katedrála nevím jakých svatých, ale je to jediná památka na ostrově Murano

Barevné domečky na ostrově Burano

Nastala doba odjezdu z ostrova, nasednout do autobusu a odjet směr Česká Republika.
Pokud chcete vidět více fotek z Benátek, klikněte ZDE, je to můj osobní profil na FaceBooku i s podrobnějším popiskem ^^
Snad se Vám dnešní článeček líbil :) prosím zanech komentář ^○^
Amaya

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.